Contentmarketing

Naamsbekendheid vergroten of je doelgroep echt overtuigen met een sterk verhaal? Goede content maakt online marketing pas echt waardevol. Met contentmarketing maken wij jou een autoriteit in jouw vakgebied. Wil je online scoren met een unieke contentmarketing strategie die écht impact maakt? Neem dan contact op.

Waarom contentmarketing?

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing is het maken en delen van relevante en aantrekkelijke content, op maat voor jouw doelgroep. Bijvoorbeeld in de vorm van blogs, podcasts of posts op social media. Hierdoor is je merk of bedrijf zichtbaar en vindbaar voor (potentiële) klanten. De focus ligt bij contentmarketing niet op jouw producten of diensten, maar op de toegevoegde waarde voor je doelgroep.

Content marketing bureau

Contentmarketing uitbesteden aan Blitz Digital?

Content maken kan je waarschijnlijk zelf wel. Maar op het goede moment de juiste boodschap delen met je doelgroep is een stuk lastiger. Of je nou je naamsbekendheid wilt vergroten, meer verkeer naar je website wilt genereren of leads wilt laten converteren. Wat je doel ook is? Onze content marketeers zorgen dat jouw boodschap op een heldere manier naar je klanten wordt gecommuniceerd. Altijd met de focus op de content strategie en het eindresultaat.

  • Blogartikelen

  • Landingspagina’s

  • Social media posts
  • FAQ’s
  • Handleidingen

Veelgestelde vragen over contentmarketing

Met contentmarketing maak en deel je relevante, waardevolle en boeiende content om je doelgroep aan je merk te binden. Dit kan content zijn in bijna elke vorm. We hebben de meest voorkomende soorten content voor je op een rijtje gezet:

  • Blogs
  • SEO-teksten
  • Video’s
  • Sociale media berichten
  • Infographics
  • Case studies
  • Whitepapers
  • E-mails

Contentmarketing is belangrijk, omdat het merken helpt op het juiste moment én op de juiste manier, informatie te delen met hun doelgroep. Dit zorgt voor vertrouwen, verhoogt je merkbekendheid en stimuleert conversies.

Er zijn verschillende redenen om te investeren in contentmarketing. Hier volgende de 4 belangrijkste doelen van contentmarketing:

  1. Vergroten naamsbekendheid
  2. Aantrekken van potentiële klanten
  3. Opbouwen van klantrelaties
  4. Verhogen van het aantal conversies

Een effectieve contentmarketingstrategie begint met het begrijpen van je doelgroep en je eigen doelen. Creëer waardevolle, relevante content, pas SEO toe, en plan je content op consistente basis. Analyseer regelmatig je prestaties en zorg dat je continue bezig bent met het verbeteren van je strategie. Vraag ook om feedback en blijf authentiek. Zo bouw je snel een duurzame relatie op met je doelgroep.